Per 1 maart 2017 verandert het onderhoudsabonnement van Portaal. Elke huurder van Portaal heeft hierover (als het goed is) een brief ontvangen met meer informatie.
Wat is een onderhoudsabonnement?
Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor een deel van het onderhoud aan uw woning, met name kleine reparaties in en om het huis. Als u deze kleine reparaties niet zelf kunt doen, kunnen wij deze voor u uitvoeren. Daarvoor kunt u tegen een vast bedrag per maand een onderhoudsabonnement afsluiten. U voorkomt daarmee dat u voor onverwacht hoge kosten komt te staan, het bespaart u tijd en de reparaties worden goed en snel uitgevoerd.
Wat verandert er in het onderhoudsabonnement?
De belangrijkste aanpassingen in het abonnement zijn:
- De prijs van het abonnement wordt vanaf 1 maart 2017 verlaagd van 6,61 euro naar 5 euro.
- Heeft u al een onderhoudsabonnement? Dan betaalt u géén instaptarief van 50 euro. Iedereen die langer dan drie maanden huurt en daarna een onderhoudsabonnement wil afsluiten, betaalt een éénmalig instaptarief van 50 euro. U heeft tot 1 mei a.s. nog de mogelijkheid om zonder betaling van dit instaptarief deel te nemen aan het onderhoudsabonnement.
- Er zijn ook veranderingen aangebracht in de reparaties in het OnderhoudsABC. Hierin staan de reparaties vermeld die voor uw rekening zijn, maar bij deelname aan het onderhoudsabonnement of een servicefonds door Portaal worden uitgevoerd. Een overzicht met de wijzigingen vindt u onder de volgende link: wijzigingen-onderhoudsabonnement-oud-nieuw.
Hoe kunt u een onderhoudsabonnement afsluiten?
Wilt u een onderhoudsabonnement afsluiten, dan kunt u zich telefonisch aanmelden via onze Klantenservice of op mijn.portaal.nl. Hier kunt u ook direct een afspraak inplannen voor een reparatieverzoek.